NBC Sports en SportsDataIO hebben de handen ineen geslagen om een 360 graden platform voor sportdata en nieuws te creëren. [Image: Shutterstock.com]
Samenhangende integratie
NBC Sports is een samenwerking aangegaan met informatieleverancier SportsDataIO om een nieuwe “data-plus-nieuwsfeed” voor consumenten te creëren.
opstellingen, blessures, roosters en dieptegrafieken, waardoor een onmiddellijke marktleidende productbundel ontstaat”
“De selectie als exclusieve distributiepartner van NBC Sports voor hun best-in-class spelersnieuws geeft ons het laatste onderdeel om ons Players’ Feed-product af te ronden, met opstellingen, blessures, roosters en dieptegrafieken, waardoor we direct een marktleidend productbundel”, aldus SportsDataIO-voorzitter Dustin Sullivan.
Onder de nieuwe alliantie krijgen bezoekers de mogelijkheid om spelersupdates rechtstreeks van NBC Sports EDGE, oorspronkelijk Rotoworld, te ontvangen om hun nieuwsgaring-ervaring te verbeteren. Gegevens zijn essentieel voor tot op de seconde nauwkeurige aanpassingen in fantasievoetbal, sportweddenschappen en dagelijkse fantasiesporten.
Leun in het wedden
NBC Sports leunt de laatste tijd op gokken, promoot meer gokgerelateerde inhoud en markeert goklijnen tijdens on-air segmenten.
Als bewijs huurde het bedrijf voormalig PointsBet-hoofdhandelaar Jay Croucher in om zijn podcast “Bet the Edge” op NBC Sports EDGE te hosten en co-host “Fantasy Football Happy Hour with Matthew Berry” en “Fantasy Football Pregame with Matthew Berry” op Peacock.
In september tekende NBC Sports een deal met BetMGM die hen cijfers en analyses stuurde met de optie om ze in hun platform te integreren. Ondertussen richtte het eerder dit jaar ook een co-branded PGA Tour Pick ‘Em op.
niet het enige bedrijf dat op weg is naar de onvermijdelijke integratie van sportweddenschappen
NBC Sports is niet het enige bedrijf dat op weg is naar de onvermijdelijke integratie van sportweddenschappen en berichtgeving. Nog niet eerder, vrijdagochtend, stegen de aandelen van DraftKings omhoog nadat geruchten begonnen te wervelen dat het dicht bij een overeenkomst was met de toonaangevende sportautoriteit ESPN.
Als de samenwerking een weergave is van wat komen gaat, kunnen sportfans steeds meer multimedia-gerelateerde inhoud verwachten, bijgestaan door de statistieken en informatie van SportsDataIO.
SportsDataIO ontmoet NBC Sports
SportsDataIO levert al 15 jaar sportinformatie. Ze hebben contact gemaakt met honderden providers en hebben een reputatie opgebouwd als een elite-outlet voor sportgegevens.
Het bedrijf biedt verschillende diensten en analyses, waaronder API-feed, datavisualisatie en resultaatvoorspellende algoritmen, die allemaal worden gebruikt om het beste platform te bouwen. Als gevolg hiervan kunnen NBC Sports-consumenten in de toekomst een meer samenhangende en vereenvoudigde ervaring verwachten.
een echt 360-graden contentaanbod”
“Rotoworld’s Player News, gekoppeld aan SportsDataIO’s Player Data, geeft voor het eerst toegang tot media, fantasy, sportweddenschappen en meer – een echt 360-graden inhoudsaanbod”, zegt Ed Williams, senior director of content (wedden/gaming) voor NBC Sports EDGE en Rotoworld. “Het combineren van het beste spelersnieuws en de meest actuele en grondige sportgegevens in de markt zorgt voor een waardevolle en winnende combinatie.”
De samenwerking komt op een belangrijk moment, met de MLB- en NFL-seizoenen aan de gang, het NBA-seizoen over minder dan twee weken en het WK 2022 eind november, wanneer Peacock verslag doet van de evenementen.